Nosná oceľová konštrukcia bola zasiahnutá značnú koróziou, ktorá sa nachádzala na všetkých typoch prierezov od uholníkov v nárožnících, diagonálnych prútoch až po styčné plechy v priehradových konštrukciách. Problém bol vo výraznejšom úbytku materiálu, kde dochádza ku kumulácii atmosférickej vlhkosti. Nielen na vodorovných plochách oceľových prvkov, ale aj u prírub nárožníků, prípadne u prírub diagonálnych prútov bola viditeľná začínajúca výrazná lokálna, eventuálne plošná korózia, ktorá mala za následok úbytok prierezovej plochy prvkov av jeho dôsledku zníženú statickú spôsobilosť konštrukcie.
Samostatnú kapitolu závad na nosných atmofixových konštrukciách, ktoré sú kotvené zaliatím do kalichu betónovej pätky, bola miesta prechodu oceľové a betónové konštrukcie a poškodenie betónových pätiek.
Zákazka začala spracovaním statického posudku obsahujúceho rozbor zaťaženia, statický výpočet s prehľadným rozborom zaťaženia a vyjadrenia únosnosti čiastkových prútov konštrukcie. Ďalej bolo potrebné vykonať hydrogeologický prieskum v mieste transformovne z dôvodu poškodenia betónových pätiek, v ktorých sú ukotvené nosné stĺpy. Na základe týchto dvoch expertíznu správ bol vypracovaný znalecký posudok.
Následná rekonštrukcia sa skladala zo samotnej sanácie nosnej oceľovej konštrukcie transformovne 110/35 kV a jej odvodnenie, pretože dochádzalo k zvyšovaniu hladiny spodných vôd, čo malo za následok zníženú stabilitu betónových pätiek transformovne. Taktiež dochádzalo k priesakom vody do káblových kanálov.